۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰

زمان ، فهم و تمام چیزهایی که از دست رفت

نمایشگاه کتاب. به رسم هر ساله. هر روز یکی دو ساعت از وقتم را می‌گذارم، قدم زنان می‌روم، غرفه‌ای را که می‌دانم کجاست پیدا می‌کنم، کتابی را که می‌دانم چیست می‌خرم و راهی را که می‌دانم دیگر چند قدم است باز می‌گردم. این وسط نگاهم را از زمین نمی‌گیرم. سنگفرش‌های سخت، همدم ِ نگاه ِ بی فروغم شده‌اند. بی‌چاره‌ها ...

چه شوقی داشتم. که نمایشگاه شروع می‌شود و من دوره‌ی کامل در جستجوی زمان از رفته را بالاخره می‌خرم و ... خریدم. اما ... آنقدر در خود فرو رفته‌ام که ذوق کردن یادم رفته. مرا چه می‌شود؟ بیزارم از حال ِ نداشته‌ام. لبخند می‌زنم در آینه. منزجر می‌شوم. می‌خندم و تکه می‌اندازم به آدم‌ها. نع. تعریفی ندارد. حفظ ظاهر چقدر سخت است. چقدر بی کسی سخت است ...

دارم با خودم می‌جنگم. خمودگی ِ صرف. و تکرار ِ چند هزارباره‌ی بگذر و بی خیال و امثالهم. کاش حداقل آنها که مرا نمی‌فهمند، من آن‌ها را بفهمم ...


کتاب نوشت : بعضی از آدم‌ها دهن بین‌اند. عاشق کسی می‌شوند که خوب حرف می‌زند. خوب دروغ می‌گوید و بامزه شوخی می‌کند. اما من فقط عاشق کسی می‌شوم که خوب نگاه می‌کند. کسی که با چشمانش حرف می‌زند و با چشمانش دروغ می‌گوید. کسی که با نگاهش من را مجاب می‌کند که دوستش داشته باشم.


همین روزها ... / علیرضا میراسدالله



تـکـمـــله : کتاب ها در ادامه ...

(۷ جلد) در جستجوی زمان از دست رفته / مارسل پروست / مرکز
(۲ جلد) هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی / انتخاب و بررسی حسن میرعابدینی / کتاب خورشید
(۲ جلد) دن کیشوت / سروانتس / جامی
آرتور شوپنهاور / مایکل تنر / ماهی

آینده مدیریت / گری همل - بیل برین / نشر فرا

سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی / آل ریس - لورا ریس / سیته