۴ آذر ۱۳۸۹

یک آهنگ اتفاقی



 
شانس است دیگر! تمام اینکه صبحت چطور شروع شود، بستگی به این دارد که وقتی دکمه‌ی play را می‌زنی چه آهنگی انتظارت را بکشد. شاید مانی رهنما باشد با آن صدای حزن انگیزش که می‌گوید "قصمون به سر رسیده اما، پرسه‌هامون یاد بارون مونده". شاید ناصر عبدالهی خدابیامرز باشد که می‌گوید "منو ببخش، که درخشیدی و من چشمامو بستم" ... شاید هم گوش تشنه‌ات پذیرای صدای Jose Feliciano باشد یا حتی آهنگ she در فیلم Notting Hill در گوش‌ات می‌خواند و صبحت را آرام می‌کند. همه‌ی اینها باعث می‌شود صبح در کوچه‌ای خلوت، چشم به درختان بلند خانه‌ای بدوزی و به گربه‌ای که خصمانه نگاهت می‌کند لبخند بزنی. همه‌اش بسته به شانست است. اگر صبحت را با غم‌انگیزترین موسیقی mp3 player ات شروع کنی می‌شوی مثل آن روز ِ من. نگاه‌های پر از آه به استاد و آسمان گرفته‌ای که قصد باریدن ندارد. آن وقت روزت را زهر می‌کنی به خودت. تمام ِ یک روز ِ بد ِ آدم، به همین بستگی دارد. وقتی صبح می‌خواهی دکمه‌ی play را بزنی و در راه، خودت را غرق کنی، حواست باشد. گاهی آهنگ‌های اتفاقی خیلی غمگین و شرور می‌شوند. خیلی.

۲۶ نظر:

  1. سلام همه مون تنهاييم و تو دنياي مجازي دنبال دوست ميگرديم اونوقت از همديگه بيشتر دور ميشيم حالا ولش كن من آپم بيا

    پاسخحذف
  2. امکان نداره! دارم کم کم ایمان میارم ما تله پاتی ای چیزی داریم. باور کن می خواستم یه چیزی تو همین مایه ها بنویسم بذارم تو وبم. عجب! دقیقا هم مضمون این بود که صبح با چه کوفتی چشم باز می کنی که باعث میشه با یه سلامِ ساده هم بزنی زیرِ گریه!

    پاسخحذف
  3. و یک آهنگ یک روز افتضاح رو مژده میده !!!

    پاسخحذف
  4. اين اتفاقي بودن اتفاق ها سردرگمم كرده...
    پس پشت پخش آهنگ هاي روزانه دست كدام مطرب قايم شده كه حال آدم را مي كند توي قوطي اول صبحي...نمي دانم!

    نع...آنقدرهاهم از ريخت نيافتاده!

    پاسخحذف
  5. وای طراوت جون این هفته عروسیه یکی از بهترین دوستام بود کلی ارمین نصرتی گوشیدیم و کلی انرژی +++++++ گرفتیم هنوز تو فاز رقصم شاید برای اولین بار بود یک هفته از این اهنگ های دل خوش کنی گوش میدادم !!!!
    بت پیشنهاد میدم گوش کنی(خنده)(رقص بریک)

    پاسخحذف
  6. موافقم باهات بسته به خودته روزها وَ روزمرگی ها :)

    پاسخحذف
  7. اوهوووووم خیلی خیلی با این پستتـ موافقم طراوت.خوبه که آهنگه مرسدس مانی رهنما رو گوش نمیدی!و گرنه ...
    دلمان عجیبــ حسن شماعی زاده و مقداری آهنگهای شمالی می خواهد !
    میگم حالا ما که خودمون با سازمون خودمونو کوکــ میکنیم چی باید بگیم!؟

    پاسخحذف
  8. صبح قرار داشتم، خوشحال از قرار. مسرور از دیدار.
    ساز رو گرفتم دستم و قطعه ای رو زدم که "در سوگ و یا از دست دادن عزیزی" نواخته می شه.
    در خانه را که بستم بدنم مور مور میشد.
    همان روز بهش گفتم "برو".
    واقعا چه می شود کرد...؟!

    پاسخحذف
  9. اخ که راس گفتی طراوتم..
    اخ که گاهی سرشار شادی هم که باشم با یه اهنگ غمگین ÷رت میشم به گذشته و گاهی برعکس..

    کاش تموم اهنگا شاد بود تا همیشه صبح هامون شاد بشه..
    کاش..

    پاسخحذف
  10. سلام. پست رمز دار گذاشتم
    رمزش 8248

    پاسخحذف
  11. سلام.اسباب کش به منزل جدید مبارک..
    خوش به حالت رفتی نمایشگاه مطبوعات؟؟؟
    ها این که گفتی سپید اسم خواننده زنه؟؟؟

    پاسخحذف
  12. ترجیح میدم شادی و غم صبح از play کردن mp3 player نباشه و خودم باشم که رقمش می زنم با یادآوری یه خاطره ی خوب یا بد.

    پاسخحذف
  13. اوهوم. قبول دارم. ولی من معمولا بسته به حال و هوام موزیک گوش می دم. یعنی این نیست که موزیک حال و هوام رو تعیین کنه. نمی دونم والا...!

    پاسخحذف
  14. یه خود زنی کامل...

    نکن بچه!

    پاسخحذف
  15. وبی دختر جان؟ این شنبه های لعنتی چی سرت اوردن مگه؟

    پاسخحذف
  16. بی خیال عزیزکم..
    این شنبه های لعنتی تموم شد! الان یه شنبه س! هوای یه شنبه ها ادمو اروم می کنه..


    بازم حرف بزن اگه احساس کردی می تونم شنونده باشم..
    طرا اروم باش و زیاد خودتو درگیر نکن..
    کسی اگه ترکت کرد یعنی لایق با تو بودن نیس..
    بگذر از ادمایی که ازت عبور کردن ÷یتزای دوس داشتنی من..

    پاسخحذف
  17. اینطوری نگو طرا.. اونی که تو رو تنهات گذاشته دوستت نیست.. بعضی کلمه ها عجیب حرمت دارن..نباید الودشون کرد..
    از ادما به دل نگیر.. یه روز خودشون نتیجه حماقت هاشونو می خورن.. تو زنده ای که تا به همه دنیا رسم زندگی کردنو یاد بدی و بهشون معنی مهربونی رو بیاموزی..

    تو زنده ای تا نفس بکشی و شاد باشی و اصن گور بابای هرکی که نمی تونه ببینه شادیتو..

    پاسخحذف
  18. من تو دسکتاپم معمولاً چند تا آهنگ دارم که بیشتر صبح ها همون ها رو گوش میدم چون سر صبح خیلی حال و حوصله جستجوی فایل های موسیقی مو ندارم. اینطوریه که تقریباً هر روز یه حال دارم
    حالا تو هم ببین با کدوم روحیه ات بیشتر حال می کنی چند تا آهنگ اونجوری بذار اول ام پی تریت که حسابی کیفت کیفور بشه اول صبح

    پاسخحذف
  19. شاید این حرفی که میخوام بزنم خیلی منصفانه نباشه ولی ذهن من به صورت ناخودآگاه آدمهارو با موزیکی که گوش میدهند طبقه بندی می کنه...توی کوچه و خیابان غالب آدمهایی که میبینم ازروی موسیقی که گوش میدن سعی می کنم بفهمم چه چیزهایی تو ذهنشون می گذره...منصفانه نیست این حرفی که می زنم ولی اختیاری هم نیست این کار من ..ناخودآگاه خودش رو نشون میده
    ولی آهنگ فنجون تو این روزهای صبح پاییزی خیلی به دل میشنیه با وجود غمی که توی آهنگ هست شاید هم در مقایسه با بقیه لیست آهنگهای من این گزینه بهترین حالت باشه برای اول صبح !
    و صحنه ای که اون اهنگ توی فیلم پخش میشه یکی از بهترین صحنه هایی هست که توی ذهنم موندگار شده...ممنون به خاطر یاد آوری این صحنه
    دست آخر اینکه آرزو می کنم همیشه روزت خوب شروع بشه هرچند این "همیشه" اش تقریبا هیچ وقت حاصل نمیشه اما آرزوست دیگه ...خیلی آرزوی دل انگیزیه.

    پاسخحذف
  20. و این معجزه ی نوت هاس .. معجزه ی شعرها .. چقدر معجزه بزرگ و کوچیک دور و برمون اتفاق می افته و نادیده شون می گیریم ..

    پاسخحذف
  21. The name FELICIANO is synonymous with MUSIC and accordingly, this legendary musician has been called "the world's greatest living guitarist."

    ممنون بخاطر معرفی این نوازنده. . .

    پاسخحذف
  22. سلام طراوت جونم
    گر چه این روزها من و شهر بی طراوتیم تو را همواره با طراوت از خدا می خواهیم من و شهر

    پاسخحذف
  23. من تازه عکس این پست رو دیدم!
    سلام!

    پاسخحذف
  24. دوست دارم تو رو ببینم!

    گفتم شاید بد باشه اینو بگم، واسه همین کمی خجالت زده، تو اینجا گفتم. که اگه دوست داشتی قبل اینکه کسی ببینه پاکش کنی!!!

    پاسخحذف